XV Regaty o Puchar Wójta Gminy Kościerzyna
w ramach XI Żeglarskiego Pucharu Kaszub
Regaty dofinansowane przez Gminę Kościerzyna.
Regaty dofinansowane przez Pomorską Federację Sportu
ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Klasy regatowe: Optimist „D”, Optimist „C”, Cadet, Open U24, Open, Mariner 19
W przypadku zgłoszenia w danej klasie regatowej ilości mniejszej niż 3 łodzie klasa zostanie włączona do grupy Open.
1. Organizatorzy regat:
Uczniowski Klub Sportowy Wodniacy Garczyn przy współpracy z Pomorskim Związkiem Żeglarskim.
tel. kontaktowy: 504 252 105, komisja sędziowska: 694 869 859
e-mail: wodniacygarczyn@gmail.com
2. Termin i miejsce regat:
9 –10 sierpnia 2025r. – Wdzydze – Biuro Regat w Centrum Usług Turystycznych we Wdzydzach (CUT), ul. Stolema 3, 83-406 Wdzydze -(gmina Kościerzyna).
3. Zgłoszenie do regat:
Zgłoszenia należy dokonać zdalnie w terminie do dnia 8 sierpnia 2025r. na platformie internetowej
https://www.upwind24.pl/xv-regaty-o-puchar-wojta-gminy-koscierzyna-2025
Zgłoszenie w miejscu regat przyjmowane będą w Biurze Regat w dniu 9 sierpnia 2025r. w godz. 8.30-9:30.
4. Program regat:
- Sobota
godz. 10.00 – odprawa sterników i trenerów;
godz. 11.00 – start do pierwszego wyścigu dla klas wg listy startów i trasy ogłoszonej przez głównego sędziego w dniu regat;
godz. 11.30 – start do pierwszego wyścigu klasy Optimist „D”.
godz. 19.00 – koncert Zespołu Texas Pub
- Niedziela
godz. 10.30 – start do kolejnych wyścigów;
ok. godz. 15.00 – uroczyste ogłoszenie wyników regat, wręczenie pucharów. zakończenie regat;
5. Nagrody:
Zwycięzcy otrzymują puchary i dyplomy według Regulaminu Żeglarskiego Pucharu Kaszub.
6. Przepisy, ocena wyników:
Regaty rozegrane zostaną zgodnie z PRŻ WS 2025-2028, przepisami klas, przepisami PZŻ oraz zawiadomieniem, Instrukcją Żeglugi, którą uczestnicy otrzymują przy zgłoszeniu do regat a także Regulaminem X ŻPK. W regatach będzie stosowana punktacja indywidualna zgodnie z przepisami PZŻ.
7. Łodzie trenerów:
Wszystkie motorówki trenerów uczestniczących w regatach wymagają akredytacji organizatora regat podczas procedury zgłoszeń oraz są zobowiązane do przestrzegania poleceń sędziego głównego regat.
8. Zastrzeżenie odpowiedzialności:
Wszyscy uczestnicy biorą udział w regatach na własną odpowiedzialność! Żadna czynność wykonana lub niewykonana przez organizatorów nie zwalnia uczestników regat od odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę spowodowaną przez zawodnika lub jego jacht.
9. Informacje dodatkowe:
- Dla wszystkich uczestników przewidziany jest posiłek regatowy w oba dni regat;
Każdy uczestnik przy zgłoszeniu będzie zobowiązany uiścić wpisowe w wysokości
- Optimist C – 100 zł od osoby,
- Optimist grupa „D” – 100 zł,
- Cadet – 120 zł (załoga)
- Open/Open U24 – 140 zł od załogi
na konto konto bankowe UKS Wodniacy Garczyn: 67 2030 0045 1110 0000 0231 1670.
Za brak zgłoszenia zdalnego lub opłaty przelewem pobieramy dodatkową opłatę 10,- zł od zawodnika;
- Wodowanie większych jachtów odbywać się będzie na slipie Przystani
„U Grzegorza” natomiast Cadetów i Optimistów na slipie w CUT;
- Przechowywanie przyczep w miejscu wyznaczonym – informacja będzie wywieszona w biurze regat.